السيد الخميني

95

استفتائات امام خمينى ( موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 ) ( فارسى )

مسكن آمدند و زمين‌ها را به نام بنياد مسكن نام‌گذارى كردند ، بعداً يكى از آن‌ها به عنوان مسئول بنياد مسكن معرفى گرديد ، نامبرده زمين‌ها را تقسيم و به هر نفر به اندازه جاى يك ساختمان واگذار كرد ، ما هم اقدام به ساختن خانه نموديم ، از جمله خود حقير . الآن سر و صدا زياد است يعنى اعتراض به اين‌كه اين زمين‌ها از نظر شرعى روى آن‌ها خانه ساختن صحيح نيست . ناگفته نماند كه صاحبان اين زمين‌ها بعضىشان از نظر مالى خيلى در مضيقه هستند ، به هرحال براى ما شك پيش آمده به خصوص برادران سپاهى كه آيا جايز است و ما مىتوانيم بدون رضايت صاحبان زمين تصرف نموده و هيچ‌گونه شك و شبهه‌اى به خود راه ندهيم ، يا خير ؟ در ضمن ايشان مىگويد : من طبق مصوبه شوراى انقلاب و حكم وزارت كشور عمل نموده‌ام . مستدعى است نظر خود را راجع به توضيحات فوق مرقوم فرماييد ، چنانچه از نظر شرعى اشكال دارد تكليف خود را با صاحبان زمين روشن نماييم . بسمه تعالى ، رسيدگى موكول به دولت اسلامى است و اگر احتمال دهيد كه بر وجه شرعى زمين در اختيار شما قرار داده شده تصرفات شما مانع ندارد . [ سؤال 7046 ] 35328026 بسمه تعالى اين‌جانب با دو نفر شريك بوده و مغازه قماش فروشى داشتيم . بعد از انقلاب از مردم طلبكار بوديم كه عمده مطالبات را ندادند و ضمناً بدهكار هم بوديم ؛ لذا مجبور شديم مغازه را فروخته و طلب طلبكاران را پرداختيم و پس از 12 سال شراكت ، از هم جدا شديم . بنده خودم خانهء شخصى خود را در خانىآباد نو فروختم و يك مغازهء ارزان قيمت در محل ديگر با شراكت يك نفر خريده و در نازىآباد مستأجر شدم . بعد از 7 ماه مستأجرى ، صاحب ملك چنان فشارى به ما آورد كه ناچار شدم يك باب خانه كه از همان خانه‌ها كه مردم تصرف كرده بودند ، خريدم . البته همان موقع به وسيلهء